מארבלס פורטל השיש - שיש לריצוף, שיש ואבן טבעית לחיפוי

אבן ירושלמית לחיפוי חוץ ולריצוף חיצוני

אבן ירושלמית היא הרבה יותר מסוג אבן, יש בה קסם מיוחד עם מראה ייחודי וכפרי של המבנים הירושלמיים הנצחיים. לא חייבים להיות ירושלמים כדי ליהנות ממנה.

אבן ירושלמית מסותתאבן ירושלמית היא ייחודית במיוחד כי היא מתארת לא רק סוג אבן או מהיכן נחצב, אלא ממש את אופן הסיתות והעיבוד של האבן המקנה לה ניחוח כפרי עתיק.

הסיתות הייחודי והגוונים המרשימים של האבן הירושלמית הפכו אותה לפופולרית במיוחד לחיפוי חיצוני של מבנים ברחבי הארץ, בשנים האחרונות נראה שהיא נמצאת כמעט בכל מקום.

אבן ירושלמית עשויה מסוגים שונים של גיר הנחצבים באזור הרי ירושלים. אבן הגיר קלים מאוד לעיבוד ומאפשרים חופש רב בצורה ובאופן הסיתות, מה שהפך את האבן לפופולרית במיוחד בקרב הבנאים ההיסטוריים של ירושלמים ומעצבים מודרניים בכל הארץ. הגוונים השונים של אבן הגיר באזור מאפשרים גם מגוון רב של צבעי אבן, החל מגוונים צהובים, אפורים ועד לגוונים אדמדמים.

שימושי אבן ירושלמית – חיפוי קירות חוץ, ריצוף חיצוני

אבן ירושלמית היא ללא ספק אבן עם נשמה אמתית, חיפוי חיצוני מאבן ירושלמית מעניק את מראה כפרי קלאסי – אפילו לא צריכים לגור בירושלמים כדי ליהנות ממנה. הכינוי "אבן ירושלמית" כולל מגוון סוגי אבן שנחצבים בהרי ירושלים, מעבר לכך הכינוי ניתן גם לסוג הסיתות הייחודי של האבן. הגימור המרשים של והגוונים השונים של האבן הירושלמית מקנים לה אופי לא אחיד ומראה כפרי אותנטי

חיפוי קירות עם אבן ירושלים

ללא ספק השימוש הקלסי של אבן ירושלמית הוא עבור חיפוי קירות – בעיקר קירות חוץ המבנה. מעבר לכך אבן ירושלמית מאוד מתאימה לריצוף מחוץ למבנה, ריצוף מרפסות אבן וריצוף חללים גדולים מבני ציבור או עסקים הקשורים לעולם התיירות.

מי שמחפש לבנות עם האבן, זה אומנם יקר יותר מחפוי אך מקנה מראה כפרי מרשים במיוחד. את המשטחים הגדולים תשאירו לחיפוי, אך לבנייה של אלמנטים קטנים יותר כמו גדר אבן או מדרגות דקורטיביות, אבן ירושלמית יכולה בהחלט להתאים.

מהיכן מגיעה אלינו אבן ירושלמית

אבן ירושלים, או אבן ירושלמית, היא אבן גיר הנחצבת בהרים שסביב העיר ירושלים. באופן היסטורי היא שימשה כאבן בנייה למבנים הרבים בעיר והסביבה, אך כיום נפוץ הרבה יותר למצוא אותה גם מחוץ לאזור.

הכותל המערבי - אבן ירושלמית

סוגי אבן ירושלמית לחיפוי וריצוף

אבן ירושלמית בהירההשם "אבן ירושלמית" מתייחס לסוגים שונים של אבני גיר ממחצבות סביב העיר, בהם:

  • מלאק – אבן גיר מלכותית בעלת גוון לבן-צהבהב. סוג זה שימש לבניית הכותל המערבי.
  • מיזי אהמאר – אבן קשה יחסית ובעלת גוונים אדמדמים בהירים.
  • קאקולה – אבן רכה יותר וקלה לעיבוד המצויה באזור הר הזיתים. האבן הייתה נפוצה במיוחד בתקופת בית שני.
  • מיזי יאהודי – אבן בגווני אפור כהה או גוונים צהובים, האבן קשה ומתאימה במיוחד לבנייה.
  • דיר יאסיני – אבן דומה לגיר המיזי הנחצבת באזור דיר יאסין, בעלת גוונים אדומים ומשמשת במיוחד לריצוף או אריחי גגות.

תמונות: ויקימדיה (רישיון cc by-sa 3.0).

 

מאמר נוסף באתר על יועץ חיפוי 

Table of Contents